Skontaktuj się z naszą ekspertką
Długa nieobecność lub niespodziewane odejście kluczowego personelu finansowo-księgowego utrudnia przedsiębiorstwom prawidłowe działanie. Firma, która znalazła się w takiej sytuacji, może jednak łatwo uniknąć chaosu. Jako doświadczone biuro rachunkowe oddajemy do Państwa dyspozycji osoby należące do naszej kadry specjalistów ds. procesów finansowych.
Co zrobić, kiedy księgowa odchodzi na urlop macierzyński? Kto może zastąpić głównego księgowego, który odchodzi na zwolnienie chorobowe?
Skierowana do przedsiębiorców usługa tymczasowego zastąpienia pracowników działu księgowego
Ciągła i konsekwentna praca działu księgowości jest kluczowa dla rozwoju przedsiębiorstwa, a terminy podatkowe i Urząd Skarbowy nie czekają na nikogo. Dlatego oferujemy usługę wsparcia księgowego i udostępniamy Państwu ekspertów, którzy w sytuacjach awaryjnych i kryzysowych wkraczają na miejsce nieobecnego personelu.
Wiemy, że każda firma ma swój własny sposób działania, więc, świadcząc usługę zastępstwa księgowego, stawiamy na elastyczny model współpracy. To Państwo decydujecie, na jakim systemie finansowo-księgowym będziemy pracować, ile będzie trwać współpraca i jaki będzie zakres naszych działań.
Gwarantujemy, że nasi specjaliści mają ogromną wiedzę i doświadczenie w pracy z podmiotami z różnych branż. Zastępując pracowników z działu księgowego wykonają więc dla Państwa zarówno proste, codzienne zadania, jak i wypełnią trudniejsze obowiązki.
Z nami nie musisz się martwić o braki kadrowe i nieobecności w księgowości
Nasi księgowi szybko wdrożą się w sposób działania Państwa firmy oraz obsłużą systemy finansowo-księgowe takie jak Comarch ERP Optima, Oracle NetSuite, SAP 4HANA, Navision i Symfonia. Wiemy, że w przypadku rozliczeń czas jest często kluczowy. Dlatego też – aby praca była bardziej efektywna – podczas realizowania obowiązków sprawozdawczych oraz pracy nad zamknięciem ksiąg zaproponujemy Państwu skorzystanie z nowoczesnych rozwiązań i elektronicznego obiegu dokumentów.
Zasady okresowego udostępnienia księgowych i głównych księgowych RSM Poland
W ramach naszej usługi zastępstwa księgowego, eksperci RSM Poland przejmują obowiązki zarówno szeregowych pracowników działów finansowych, jak i głównych księgowych. Wedle potrzeby proponujemy Państwu dwa modele zdalnej współpracy:
- Wariant podstawowy – ustalamy konkretne dni i godziny pracy, w trakcie których księgowy RSM Poland zostaje oddelegowany do Państwa dyspozycji.
- Wariant kompleksowy – czyli droższa i wymagająca od Państwa mniej zaangażowania wersja zastępstwa księgowego. Od wariantu podstawowego różni się tym, że dodaje nadzór naszego Supervisora, który kontroluje realizację zadań i zdejmuje z barków klienta proces mikrozarządzania usługą i personelem.
W obu przypadkach oferujemy Państwu obsługę w języku polskim lub angielskim oraz otwartość i wyrozumiałość przy ustalaniu ram czasowych współpracy.
Najczęściej zadawane pytania: jak działa usługa zastępstwa księgowego?
Zastępstwo księgowe niesie ze sobą wiele korzyści.
Przede wszystkim usługa ta umożliwia szybką koordynację działań księgowych w przypadku nagłej nieobecności pracownika, minimalizując (lub maksymalnie ograniczając) w ten sposób negatywne konsekwencje dla bieżącej działalności jednostki. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest możliwość skupienia się na rekrutacji nowego pracownika bez presji czasu, co znacząco ułatwia wybór najlepszego kandydata.
Wartą podkreślenia korzyścią jest też wielkość zespołu RSM Poland, dzięki której nawet, jeśli dedykowany do obsługi klienta księgowy np. zachoruje, to spółka nie pozostanie bez opieki.
Liczba osób oddelegowanych do prowadzenia księgowości zależy od wielkości spółki, a w szczególności od liczby dokumentów (zakupu, sprzedaży, wyciągów bankowych, raportów kasowych, list płac, umów zleceń, raportowania GUS, NBP, itd.) i skomplikowania procesów finansowych.
Im większa liczba dokumentów źródłowych i procesów w jednostce, tym większa liczba osób obsługujących podmiot.
W RSM Poland każdą firmę obsługuje co najmniej dwóch specjalistów (czasami więcej, jeśli specyfika danej spółki tego wymaga), co pozwala nam zapewniać klientowi stałą opiekę i błyskawicznie zastępować osobę prowadzącą w razie jej absencji. Korespondencja odbywa się dodatkowo poprzez dedykowaną skrzynkę e-mail, do której dostęp ma cały obsługujący daną firmę zespół, dzięki czemu żadna wiadomość nie umknie i klient nie pozostanie bez odpowiedzi na maila. Nasi księgowi pracują też zawsze pod nadzorem managera, który jest na bieżąco zorientowany w sprawach podległych mu spółek.
Nasz zespół jest w stanie rozpocząć świadczenie usług księgowych właściwie natychmiast po dopełnieniu wymaganych prawem formalności i podpisaniu umowy.
W pierwszej kolejności pracujemy na systemach klienta, ale w razie potrzeby oferujemy również współpracę na naszych systemach księgowych. Przy podejmowaniu decyzji w tej kwestii rekomendujemy analizę wszystkich korzyści i wad każdego z tych rozwiązań.
RSM Poland istnieje na polskim rynku audytowo- rachunkowo-doradczym już ponad 20 lat, w związku z czym nasze doświadczenie w poszczególnych obszarach jest ogromne. Najpopularniejsze branże, jakie obecnie obsługujemy, to m.in. szeroko rozumiana branża IT, TSL, prawna, automotive, handlowa, finansowa, doradcza oraz ta związana z energią odnawialną. Mamy również dużą wiedzę w zakresie prowadzenia działalności w SSE (Specjalnych Stefach Ekonomicznych).
RSM Poland to zespół fachowców, którzy współpracują ze sobą nie tylko w ramach własnych zespołów, ale także między działami. Dzięki temu nasi klienci, korzystając z usług jednej firmy, zyskują dostęp do księgowych, prawników, doradców podatkowych i biegłych rewidentów. Taka organizacja pracy daje obsługiwanym przez nas firmom gwarancję, że księgowi dysponują aktualną wiedzą dotyczącą najnowszych zmian podatkowych i rachunkowych.
Zespół RSM może przejąć wszelkie procesy związane ze sferą rachunkowo-finansową przedsiębiorstwa. Usługi świadczymy kompleksowo, wykonując wszystkie działania niezbędne od momentu wprowadzenia do systemu dokumentów źródłowych, lub częściowo, w ustalonym z klientem zakresie (np. przejmując zadania związane z kontrolą i nadzorem nad wprowadzonymi już dokumentami).
Świadczymy także usługi przygotowania ksiąg do audytu oraz sporządzenia sprawozdania finansowego za dany okres obrachunkowy. Klient może również powierzyć nam proces zarządzania płatnościami – zadbamy wtedy o to, aby przelewy dotyczące zobowiązań jednostki znalazły się w banku w wymaganym terminie, co pozwoli zachować wiarygodność w oczach kontrahentów i instytucji publicznoprawnych.
Długość tego procesu zależy od wielkości potrzebującego wsparcia podmiotu i zakresu procesów, które będziemy przejmować. Z reguły taki proces trwa od kilku dni do kilku tygodni – wszystko zależy od modelu, jaki wybierze klient. Oczywiście firma nie musi podejmować tej decyzji samodzielnie. Jeśli spółka jest zdecydowana na nasze usługi, pomożemy w analizie wszelkich zalet oraz ograniczeń zaproponowanych rozwiązań i wyborze najlepszego, najbardziej dopasowanego do aktualnych potrzeb rozwiązania.
W RSM Poland dajemy możliwość zawarcia umowy na zastępstwo księgowe na dowolnie określony czas.
Istnieje taka możliwość – jeśli spółka jest na tyle duża, że wymaga takiego zaangażowania.
Co do zasady, każdą, nawet najmniejszą spółkę, obsługują w RSM Poland dwie osoby, pracujące pod nadzorem managera. Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo, zastępowalność w razie absencji i obsługę na najwyższym poziomie.
Obecnie klienci rzadko korzystają z takiej możliwości, co nie oznacza, że ona nie istnieje. Jeśli takie jest życzenie klienta (lub wymaga tego sytuacja), księgowa RSM może zostać oddelegowana do pracy w siedzibie klienta.
Nasze biuro jest otwarte od 9:00 do 17:00 i w tych godzinach pozostajemy do dyspozycji naszych klientów. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby przesyłać e-maile poza godzinami pracy. Odpowiemy na nie w możliwe najszybszym terminie, najczęściej w ciągu 24 godzin.
Tak. Świadcząc nasze usługi kontaktujemy się zarówno z audytorami, jak i z urzędami. W zależności od zakresu współpracy możemy przygotowywać potrzebne wyjaśnienia, kompletować wymagane dokumenty oraz koordynować działania związane z przeprowadzaniem inwentaryzacji lub kontroli. W razie problemów z fiskusem nasi doradcy mogą również, w ramach dodatkowej usługi, reprezentować firmę w trakcie postępowań podatkowych lub odwoławczych.
Napisz do nas
Napisz do nas
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą