Regulamin „Chmury” RSM
§1 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady i warunki techniczne korzystania z Usługi „Chmura” RSM.
- Usługa jest świadczona przez RSM Poland Audyt Sp. z o.o. siedzibą w Poznaniu 61-555, ul. Droga Dębińska 3B.
- Każdy Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu. Rozpoczęcie korzystania z Chmury RSM jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Chmury RSM bez konieczności sporządzania odrębnej umowy.
- Prawa autorskie związane z Chmurą RSM podlegają ochronie Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. z 1994 r. nr 24, Poz. 83 ze zm.).
- Regulamin podlega przepisom prawa polskiego.
- Regulamin obowiązuje od dnia 29 października 2019 do odwołania.
§2 Definicje
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Chmura RSM lub Usługa – wirtualny serwer danych, na który Użytkownik Usługi zapisuje dane oraz nimi zarządza (pobiera, zmienia oraz przegląda dane),
- Użytkownik usługi – Klient RSM, który korzysta z aktywowanej Usługi Chmura RSM,
- Aktywacja – włączenie usługi w sposób wskazany w Regulaminie,
- Login – identyfikator Użytkownika wykorzystywany w celu zalogowania do Chmury RSM,
- Hasło – ciąg znaków wykorzystywanych przez Użytkownika Usługi w celu zalogowania do Chmury RSM,
- Dane – wszelkie pliki przechowywane przez Użytkownika i RSM w Chmurze RSM,
- System – system informatyczny, umożliwiający korzystanie z Usługi Chmura RSM. System zapewnia Użytkownikowi Chmury RSM stały dostęp do danych oraz umożliwia Użytkownikowi Usługi zarzadzanie tymi danymi,
- Umowa – umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy Użytkownikiem a RSM,
- Regulamin – niniejszy Regulamin,
- Polityka Prywatności Chmury RSM – odrębny dokument informujący Użytkowników o tym, jakie dane są o nich zbierane oraz w jaki sposób będą wykorzystywane, a ponadto opisujący zasady powierzenia przetwarzania danych przez Użytkowników na rzecz RSM,
- RSM – RSM Poland Audyt Sp. z o.o. siedzibą w Poznaniu 61-555, ul. Droga Dębińska 3B.
§3 Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Usługi świadczone w Chmurze RSM stanowią usługi świadczone drogą elektroniczną przez RSM Poland na podstawie Regulaminu.
- Za pośrednictwem Chmury RSM Użytkownik oraz RSM, niezależnie od formatu pliku mogą:
- importować\eksportować dokumenty, w tym pobierać dokumenty na dyski lokalne,
- przechowywać, w tym archiwizować dokumenty w sposób przewidziany niniejszym Regulaminem.
- Dostęp usługi wymaga ukończenia przez Użytkownika procesu rejestracji, o którym mowa w § 4 poniżej.
§ 4 Rejestracja
- W celu rejestracji do Usługi Chmura RSM Użytkownik jest zobowiązany do wprowadzenia danych wymaganych w formularzu elektronicznym.
- Użytkownik powinien podać swój adres e-mail lub adres e-mail organizacji, którą reprezentuje lub na rzecz której działa. Adres e-mail stanowi jednocześnie login do Usługi.
- W toku rejestracji wymagane jest również ustanowienie indywidualnego hasła do Usługi. RSM zastrzega sobie prawo do wprowadzenia określonych wymogów złożoności hasła.
- Na wskazany w ust. 2 adres e-mail RSM prześle link aktywacyjny. Kliknięcie w link aktywacyjny umożliwia zakończenie procesu aktywacji konta.
§ 5 Warunki świadczenia usługi
- RSM zastrzega sobie prawo do przerwania świadczenia usługi Chmura RSM w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
- Zabronione jest:
- wprowadzanie do Chmury RSM treści o charakterze bezprawnym,
- wprowadzenie do Chmury RSM treści naruszających dobra osobiste, prawa autorskie i pokrewne oraz inne prawa na dobrach niematerialnych oraz naruszających dobre obyczaje,
- treści o charakterze pornograficznym, erotycznym, obscenicznym (w tym odesłania do takich materiałów),
- wprowadzanie do Chmury RSM programów mających szkodliwe działanie w stosunku do systemów informatycznych,
- prowadzenie działań, mających na celu zakłócenie prawidłowego działania Chmury RSM lub uniemożliwiających prawidłowe działanie Chmury RSM,
- prowadzenie działań, mających na celu uzyskanie dostępu do Chmury RSM przez osoby nieuprawnione,
- umieszczanie w Chmurze RSM reklam lub innych komunikatów handlowych,
- umieszczanie treści niezgodnych z zasadami etykiety (np. wielokrotne zamieszczanie tej samej lub zbliżonej wiadomości, nadużywanie wielkich liter, emoticonów),
- treści naruszających dobre imię RSM.
- W związku z korzystaniem z Chmury RSM zabronione jest także składanie oświadczeń w imieniu osób, które nie udzieliły stosownego pełnomocnictwa do występowania w ich imieniu, jak również podszywanie się pod inne osoby, w tym posługiwanie się nieswoim danymi osobowymi, w tym cudzymi adresami e-mail.
- W razie ustalenia przez RSM lub powzięcia przez RSM informacji o umieszczeniu przez Użytkownika treści niezgodnych z postanowieniami ust. 2 powyżej, lub podejmowania działań, o których mowa w ust. 3 powyżej, RSM niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych treści lub określonych funkcjonalności Chmury RSM lub powiadomi o tym uprawnione organy ścigania.
- RSM niezwłocznie informuje Użytkownika w razie wystąpienia incydentu, o którym mowa w ust. 4 powyżej.
- RSM zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia Usługi w przypadku awarii bądź modernizacji technicznej Chmury RSM oraz w przypadku wystąpienia przerw technicznych. RSM dołoży starań, aby niedostępność Chmury RSM była możliwie najmniej uciążliwa dla Użytkowników.
- RSM dołoży należytej staranności, w celu bieżącej aktualizacji Chmury RSM zgodnie ze zmieniającym się stanem prawnym oraz wymogami technicznymi.
§ 6 Odpowiedzialność
- RSM nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z:
- ujawnienia przez Użytkownika loginu lub hasła do Usługi osobom trzecim,
- sposobu zabezpieczenia urządzeń, przy pomocy których Użytkownik korzysta z Chmury RSM, przed działaniem złośliwego oprogramowania i nieuprawnionym dostępem osób trzecich,
- przerw w dostawie Usługi, niezależnych od RSM,
- awarii sieci Internet,
- niedostępności Chmury RSM, będącej następstwem zdarzeń, których nie można było uprzednio przewidzieć,
- niepoprawnego funkcjonowania Usługi niebędącego winą RSM np. błędów sieci telekomunikacyjnej,
- niebezpieczeństw związanych z użytkowaniem Internetu np. ataków hakerskich, zainfekowania Chmury RSM przez wirusy,
- powodu błędnego korzystania z Usługi, jej funkcjonalności, niebędących wyłącznie następstwem niezastosowania się do Regulaminu Usługi.
- Użytkownicy rejestrują się i korzystają z Chmury RSM na własną odpowiedzialność. RSM nie ponosi odpowiedzialności, wynikającej z powodu korzystania z Chmury RSM:
- za szkody poniesione przez Użytkownika z tytułu utraty zysków lub przerw w działalności przedsiębiorstwa Użytkownika,
- za szkody będące wynikiem utraty informacji gospodarczej przez Użytkowników.
- Użytkownik odpowiada za korzystanie z Chmury RSM wyłącznie w okolicznościach zapewniających poufność komunikacji, uniemożliwiający zapoznanie się z treścią informacji zamieszczonych w Chmurze RSM osobom nieuprawnionym.
- Użytkownik Chmury RSM odpowiada za wylogowanie się z Chmury Faktur po zakończeniu korzystania.
§ 7 Wymagania techniczne
- Korzystanie z Chmury RSM wymaga uprzedniego zalogowania się.
- Korzystanie z Chmury RSM wymaga spełnienia następujących minimalnych warunków technicznych dla przeglądarek internetowych:
- minimalna rozdzielczość ekranu 1366x768,
- komputer z systemem operacyjnym Windows 10, macOS Mojave,
- przeglądarka internetowa z włączoną usługą WebAssembly, WebGL 2.0, JavaScript oraz Cookies.
- Korzystanie z Chmury RSM wymaga ponadto:
- dostępu do Internetu,
- posiadania konta poczty elektronicznej (e-mail),
- posiadania programu do przeglądania i drukowania plików PDF (np. Adobe Acrobat).
- RSM zastrzega, że korzystanie z Chmury RSM może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania, w szczególności aby Użytkownicy utrzymywali na swoich komputerach lub innym urządzeniu odpowiednie oprogramowanie w postaci firewall i programów antywirusowych z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień.
§ 8 Postępowanie reklamacyjne
- Użytkownik może złożyć reklamację związaną z korzystaniem z Chmury RSM.
- Reklamacje powinny być kierowane do RSM:
- pocztą elektroniczną na adres: office@rsmpoland.pl,
- pisemnie na adres: RSM Poland Audyt Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu 61-555, ul. Droga Dębińska 3B.
- Reklamacje należy składać nie później niż w ciągu 7 (siedmiu) dni od dnia, kiedy wystąpiła przyczyna reklamacji.
- Reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 30 dni od daty wniesienia (decyduje data doręczenia reklamacji do RSM). O sposobie rozpatrzenia reklamacji Użytkownik zostanie poinformowany niezwłocznie po jej rozpatrzeniu.
- W przypadkach szczególnie skomplikowanych, gdy rozpoznanie reklamacji będzie wymagało dokonania dodatkowych czynności, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do 60 (sześćdziesięciu) dni od daty otrzymania reklamacji przez RSM.
§ 9 Pliki Cookies
- RSM używa plików cookies, aby ułatwić Użytkownikom korzystanie z Chmury RSM oraz do celów statystycznych.
- Pliki "cookies" tzw. "ciasteczka" stanowią niewielkie pliki tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane na urządzeniu, z którego korzysta Użytkownik celem połączenia się z Internetem (np.: komputer, tablet, smartfon).
- Chmura RSM zapisuje pliki cookies na urządzeniu Użytkownika w schowku konkretnej przeglądarki internetowej na koncie Użytkownika komputera lub telefonu, na którym Użytkownik łączy się z Internetem.
- Korzystając z Chmury RSM Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że na jego urządzeniu końcowym będą zamieszczane pliki cookies (tzw. „ciasteczka”), do których dostęp będzie miał RSM.
- RSM może udostępnić informacje o osobach korzystających z Chmury RSM wyłącznie, gdy wymagają tego przepisy prawa lub w celu świadczenia usług po uzyskaniu stosownej zgody Użytkownika. W pozostałym zakresie RSM gromadzi powyższe informacje stosownie do własnych potrzeb.
- RSM ma prawo do sporządzania statystyk charakteryzujących populację Użytkowników Chmury RSM bądź innych osób odwiedzających Chmurę RSM w celu wykorzystania danych do nawiązywanej współpracy z potencjalnymi Użytkownikami.
- Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i zablokować pliki cookies, niemniej powyższe może wpłynąć negatywnie na możliwość korzystania z Chmury RSM.
§ 10 Postanowienia końcowe
- Spory pomiędzy RSM a Użytkownikami będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny zgodnie z odpowiednimi przepisami obowiązującego prawa.
- RSM zastrzega sobie prawo do całkowitego lub częściowego zakończenia świadczenia Usług po uprzednim poinformowaniu Usługobiorców z 14-dniowym wyprzedzeniem.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest na Stronie Internetowej: https://www.rsmpoland.pl/pl/chmura-rsm.
- Niniejszy Regulamin może być zmieniony przez RSM w każdej chwili. Zmiany Regulaminu obowiązują z dniem wskazanym w treści zmienionego Regulaminu opublikowanego na Stronie Internetowej.